Piotr Uklański urodził się w Warszawie w 1968 roku. Studiował malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i fotografię w Cooper Union w Nowym Jorku.
Uklański pojawił się na nowojorskiej scenie artystycznej w połowie lat 90. dzięki emblematycznej pracy Bez tytułu (Dance Floor) — rzeźbie łączącej dziedzictwo minimalizmu z popularną rozrywką. Dzieląc swój czas pomiędzy Nowy Jork i Warszawę, eksploatuje różnorodne media (rzeźba, fotografia, kolaż, performance, film) i bezgranicznie chłonie różnorodne odniesienia kulturowe.
Skłonność Uklańskiego do podejmowania potencjalnie kontrowersyjnych tematów wywołuje polemiczne reakcje. Jego seria zdjęć Bez tytułu (Naziści) wywołała protesty, gdy została wystawiona w The Photographers Gallery w Londynie w 1998 roku, a została zniszczona podczas wyczynu reklamowego wystawionego przez znanego polskiego aktora podczas oglądania w Galerii Zachęta w Warszawie w 2000 roku. z kolei jego billboard Bez tytułu (Jan Paweł II) został przyjęty przez publiczność jako sanktuarium pamięci po śmierci papieża w 2005 roku.
Prace Uklańskiego były gromadzone i wystawiane przez muzea na całym świecie, m.in. Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku; Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku; Muzeum Sztuki Amerykańskiej Whitney, Nowy Jork; Muzeum Salomona R. Guggenheima, Nowy Jork; Tate Britain, Londyn; Fundacja François Pinault, Wenecja; i Kunsthalle Basel. W 2006 roku Uklański zadebiutował swoim pierwszym pełnometrażowym filmem Letnia miłość: pierwszy polski western. Ostatnie wystawy muzealne to: „Piotr Uklański: Retrospective”, Wiener Secesja, Wiedeń (2007); „Radość fotografii”, Musée d'art moderne et contemporain, Strasburg (2007-08); „Mapping the Studio: Artyści z kolekcji François Pinault”, Punta della Dogana i Palazzo Grassi, Wenecja (2009–11); „Piotr Uklański: czterdzieści i cztery”, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa (2012–2013); Piotr Uklański: ESL", Bass Museum of Art, Miami (2013-14); i "Piotr Uklański" Dallas Contemporary (2014). Jego prace znalazły się na 50. Biennale w Wenecji (2003); 26. Biennale w São Paulo (2004). ) oraz Biennale Whitney 2010
„Fatal Attraction: Piotr Uklański Photographs”, pierwszy przegląd twórczości fotograficznej Uklańskiego, można było oglądać w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku w 2015 roku. Wystawie towarzyszyła instalacja z fotografii wybranych przez Uklańskiego z kolekcji muzeum.
Najnowsza publikacja Second Languages: Reading Piotr Uklański (Miami: Hatje Cantz and Bass Museum of Art, 2013) zawiera jedenaście bogato ilustrowanych esejów, które zgłębiają różnorodne aspekty twórczości Uklańskiego, jednocześnie badając różne nurty konceptualne, które się w niej przewijają. Drugie języki: czytanie Piotr Uklański jest redagowany przez Donnę Wingate i Marca Josepha Berga.
Realizacja Zdzislowicz.pl - Serwisy internetowe